23.03.2012

Storyboard og Friprojektet "Bird"





Storyboard med Lars Kram.



 her har vi to sidder fra vores storrybord forløb, under dette forløb lavede vi bla en øvelse hvor vi fik manuset fra alice in wonderland og selv skulle ilustrer teksten. her er to sidder fra min.  de blå strejer beskriver figurens bevægelser og de røde beskriver kamerarets.
vi lavede også en anden øvelse med lars som gik ud på at skulle hurtigt illustrere en sene fra en serie/film eller lignene.









Friprojektet "Bird" med Ditte L. Nielsen

under friprojektet bird valgte jeg at arbejde med symbilik, komposition og farver. her ses først min grayscale og herefter et udvalg af  farveprøver samt tidlige skitser.



 her har vi nogle af mine skitser af uglens krop for at se hvilket udtryk jeg ledte efter og nogle skitser for at afprøve forskellige opsætninger af billedet for at opnå det ønskede udtryk.


den endelige valør jeg valgte, havde lavet et par forskellige men denne endte med at være den der apelerede mest til mig



Her har vi så mine colur tests, for at finde ud af hvilken farve der fungerede bedst. jeg endte dog med at lave noget imellem den lilla og den blå, da de kolde farver fik den bedste efekt i forhold til hvad jeg gik efter.



her har vi så det endelige billede hvor jeg valgte at arbejde med uglen om så at siges tvetydige betydning. på den ene side er den et tegn for sort magi død og ulykke, hvor på den anden har den sin græske betydning i form af gudinden for visdon Athenas symbol for visdom, og i vísse sammenhænge også alkymi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar