23.03.2012

Du er her Formen og Farven



"Du er her" med Andreas Monty

 under dette spendene forløv var jeg i grupen "farven og formen" hvor vores opg var at lave et stort malerig der ilustrede vores oplevelse af at vandre igenem sct matias gade i viborg. under dette forløb sammenarbejdede jeg jeg med Benjamin og pernille. dette malerig er meget inspireret af bla. David Hokeny. her er nogle billeder fra vores proces, fra digital skitse til well næsen færdig maleri.

 min fine lille photoshop colur test til lige at tjekke om farverne nu arbejdede sådan sammen som vi ønskede
før dette ligger self to dages arbejde med at samle referance og diskutere farvemæssige, komposetoriske og stylistiske valg,( skitser og klader lader dog til at være blevet bortført af den samme lile onde gnom der stjæler hver tredje af mine højre sokker, beklager...)


 her er lærederne blevet grundet med en brun grunner og vi er begyndt på at tegne de vigtigste bygninger op for at få en plan over hvordan billedet skal kompositorisk opstilles. under denne del af processen handlede det meget om hvordan vi oplevede gågaden når vi gik igennem den, dette blev så meget kendetegnene for hvordan billedet kom til at være.


så her har vi så noget af det forarbejde vi lavede for at få nogle byen til at føles rigtigt, i dette tilfælde er det  referance photos af posthuset, samt colur tests til når farveblandingens procesen skal igang.
vi lavede tilsvarende sidder til alle bygningerne på billedet, samt af brustens belægningen af gågaden.
Efter at vi  havde fotograferet gågaderne så tog vi dem ind i photoshop og color pickede dem, for at fange "byens farve".

 så er vejen malet! self, er det mig der hovedsageligt stod for at vælge farver mv.

 sidder og undre mig vildt over hvad hulen jeg kunne være ved at male her.... mit bud sy-butikkens facade... funny fact salige bygningers farver/nuancer er blevet udvalgt iforhold til hvordan den ser ud i virkelighedden.
 


Nu hopper vi lige hurtigt  frem til dagen hvor vi skulle udstille og på daværende tidspunkt er vi ikke helt færdige med malerriget, så det ender med at vores seje lære Andreas Monty hjælper os med lige at få malet det sidste færdigt, hvorefter at vi, (traditionen tro self) med et stadigt vådt mæsterværk på bagsædet af bilen, får afleveret værket, lige i sidste sekund på kunsthuset Brænderigården.
Så vi blev lige netop færdige i tide, med stor tak til Andreas Monty  og alle vores andre søde hjelpere :-P

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar