28.04.2011

Photoshop forløb med laura samt ferdige ilustration

Photoshop forløb med laura
 
 


 Her har vi så den ilustration som jeg arbejdede på i den uge vi havde sammen med Laura. ud af nogle forskellige idéer ende jeg med en der skulle hedde "Welfare, it will drop you before you drop it" hvilket kom fra at nogle gange er det ikke altid at alle bliver grebet når de falder , hvilket startede med en skitse af en engel som hag i nogle strenge og prøvede desperat ikke at falde, mens noget ville klippe strengene en efter en.
her efter lavede jeg nogle forskellige kaffe valøre for at se hvordan jeg tydeligst kunne udtrykke det jeg ønskede jeg endte med at tage nr to fra venstre da jeg syntes at den havde nogle gode kontraster og at det var også den hvor man nemmest kunne "læse" billedets "handling", her efter malede jeg en hulens masse nye thumbnails, men denne gang for at finde de farver der bedst ville kunne samarbejde, og endte igen at vælge nr to fra venstre, da jeg syntes at det var den hvor man op nåede den mest dramatiske effekt, men dog i stet for at den røde farve, valgte jeg at baggrunden skulle være rød for at dramatisere billedet noget mere.




Her kan man så se hvordan min proces i photoshop  var. jeg vidste fra starten af at jeg gerne ville have at mit billede skulle være i et meget aflangt format, og herfra begyndte jeg ellers bare med at ekspermetere med nogle forskellige poses for at tydeliggøre mit  budskab så meget som muligt uden skrift.




herefter er der begynder jeg at arbejde med en del forskellig refference photos, og baggrunden er også en blanding af nogle forskellige efekter og et manipuleret undervands billede til at lave få den rigtige tekstur i baggrunden.
Personen og saksen er "malet" i photoshop hvilket også gav mig rig mulighed for at øve mig både i hvordan man bruger programmet men også i den farvelære som vi blev undervist i den forgående uge, hvilket alt i alt syntes jeg at det færdige resultat (den der har en sort ramme) kom ud til at blive meget vellykket.

(note: Jeg lærte virkelig at elske "Ctrl  + Alt + Z" og "Ctrl + S"  i photoshop!)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar